דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטול הויזות לאוקראינה: מה זה משנה? 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 642   [ נצפה 3579 פעמים ]

 

 

אוקראינה הינה מדינה במזרח אירופה, שעד לנפילת השלטון הקומוניסטי הייתה חלק מרכזי ב"ברית המועצות", וככזו, הייתה סגורה במשך רוב השנים עבור ישראלים שרצו לבקר בה.

עם הקמת אוקראינה העצמאית, נפתחו שערי אוקראינה בפני ישראלים, שמעט מעט החלו לעלות אליה, טפטוף שעתיד להפוך לזרם, עם ביטול החובה באשרת כניסה בין המדינות.

אלא, שקבוצה אחת, מישראל וממדינות אחרות, נהגה לבקר באוקראינה בכל השנים האלה: חסידי ברסלב בעיקר, שרצו לעלות להתפלל על קברו של רבם הגדול רבי נחמן מברסלב בעיר אומן, כמו גם חסידים ויהודים שרצו להתפלל על קברי הצדיקים שבאוקראינה, והם רבים.

אז איך ישפיע ביטול הויזות על התנועה לאוקראינה, עבור חסיד ברסלב הרוצה לטוס לאומן לראש השנה או באמצע השנה?

קצת נתונים: מחירי הויזה לאוקראינה עמדו על כ-150 דולר לויזה פרטית וכ-35 עד 45 דולר לויזה קבוצתית. ויזה פרטית ניתנת לאדם בודד בדרכונו; ויזה קבוצתית הינה מסמך המהווה "ויזה" עבור קבוצה שלמה של החל מ-10 אנשים, הטסים יחד. רוב התנועה ה"דתית" לאוקראינה היתה בקבוצות, וממילא, ההשפעה הישירה של ביטול הויזות על מחירי הכרטיסים אינה גדולה במיוחד.

אז מה כן?

חסידי ברסלב עולים לאומן במשך כל השנה, אבל בעיקר בארבעה זמנים בשנה: השבת שבאמצע חג החנוכה, ערב ראש חודש ניסן, חג השבועות – וכמובן, ראש השנה, אז עולים לאומן למעלה מ-20,000 ישראלים (מלבד עוד אלפים מעשרות מדינות אחרות ברחבי העולם).

באופן פלאי כלשהו, מחירי הטיסות לאוקראינה בזמנים אלה מזנקים בעשרות אחוזים ביחס למחירי כרטיסים בזמנים אחרים, עובדה המקשה על רבים מאוד מחסידי ברסלב, שאינם משופעים באמצעים כספיים, להרשות לעצמם טיסה לאומן.

בעיה זו גדולה במיוחד בימי ראש השנה, אז, כאמור, עולים כ-20,000 איש לאומן, ברכבת אוירית של טיסות שכר (צ'רטרים), שמחירם גבוה מאוד ביחס לטיסות אמצע השנה (לטענת חברות התעופה, המחיר עולה בין היתר בשל ה"צד הריק" שנאלץ כל מטוס לבצע, כשהוא חוזר מאוקראינה לישראל להביא עוד נוסעים או להיפך).

הפתרון שמצאו רבים מחסידי ברסלב (מספרם נאמד בשנה האחרונה, 2010, בלמעלה מ-3000, ושנה קודם בכ-5000) היה לטוס למדינה שלישית באירופה, וממנה לטוס, או לנסוע יבשתית, לאוקראינה.

אלא שכאן נכנסת הויזה לתמונה: אם לא התארגנה קבוצה לנסיעה כזו, עלה מחיר הכרטיס בכ-150 דולר, מחיר הויזה, מה שהפך לפעמים את הנסיעה העקיפה לבלתי כדאית מבחינה כלכלית.

ביטול הויזה, יאפשר גמישות רבה הרבה יותר לחסידים המבקשים לטוס לאומן, שכן אין צורך יותר בקבוצות. אפשר פשוט לחפש את הכרטיס הזול ביותר לקייב דרך מדינה שלישית – ולטוס.

קבוצות רבות של יהודים שטסו למזרח אירופה לתפילה על קברי צדיקים, נסעו במסלולים שכללו יותר ממדינה אחת. בשל החובה בויזה (וכל ויזה כללה כניסה אחת לאוקראינה, מלבד ויזות יעודיות שכללו יותר מכניסה אחת והיו יקרות יותר), בניית מסלול שכלל יציאה מאוקראינה וחזרה אליה, ייקר את המסלול משמעותית.

ביטול הויזה מאפשר כיום בניית מסלולים נוחה יותר, תוך חסכון בעלות.

אולם, המשמעות העיקרית של ביטול הויזה הינה בנוחות. עד לביטול, היה צריך לארגן נסיעה זמן רב מראש, שכן תהליך קבלת הויזה ארך כעשרה ימי עבודה, שמשמעותם: שבועיים לפני הנסיעה שוב אי אפשר להוסיף נוסעים לנסיעה, שכן אי אפםשר לעשות להם ויזה רגילה, אלא דחופה (שעלותה כפולה כמעט). גם אדם שביקש, ביום בהיר, לטוס לתפילה בקברי צדיקים, לא יכול היה לעשות זאת אלא אם היה ברשותו דרכון זר, ויזה קבועה – או ויזה "סופר דחופה" שעלותה גבוהה עוד יותר מויזה דחופה רגילה...

ביטול הויזה מאפשר כיום לכל אדם לקום, לרדת לשדה התעופה, לקנות כרטיס – ולטוס.

בשטח, קמו חברות ישראליות המספקות שירותי פנים באוקראינה: קווי נסיעות סדירים מקייב לאומן ובחזרה, מקייב למז'בוז'; מארגנות אוכל כשר ומסדרות מהארץ לינה במז'בוז', אומן, האדיטש (קברו של האדמו"ר בעל התניא מחב"ד), בעלז, דינוב שבפולין ובערים נוספות, בבתי הארחה יהודיים וכשרים, ובכל רחבי אירופה במלונות מקומיים.

לסיכום: ביטול הויזות בין ישראל לאוקראינה ישפיע השפעה עקיפה עמוקה מאוד על הטיסות לאומן ולאוקראינה, הן בכך שהפך את אוקראינה ליעד תיירותי עבור ישראלים, והן בכך שהקל מאוד על ישראלים הטסים לקברי צדיקים באוקראינה להתארגן לטיסה.

 

 

 

נכתב ע"י יעקב בן דוד, לתועלת הציבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב